Akivitet 20110314

Precis fått i mig en tallrik gröt nu, efter många många tuggor på vänster sida i munnen. På höger sida av gommen sitter som bekant fem stycken stygn som minne efter gårdagens lilla operation. Min failade tand som satt däruppe någonstans skulle bort, och det var väl bara att hänga med liksom. Bland det absolut värsta jag har varit med om, det var fruktansvärt! Började först med bedövningssprutor, inte en, inte två utan TRE stycken på utsidan av tandraden på höger sida. Det gjorde så jäääävla ont! Men skönt o vara klar med det iallafall, fast nae. Inte en, inte två utan TRE stycken TILL, men nu på insidan av tänderna, rakt upp i gommen, halvvägs till hjärnan ungefär. Skakade och grät om vartannat, jag som alltid har trott att jag varit hyfsat okänslig för smärta, men tydligen inte! Låg och gapade i ungefär en halvtimme undertiden som jag fick lyssna på diverse knakande, borrande och känna att det liksom drog lite överallt inuti munnen. Kan ju bara som lite parentes säga att borrandet var det minst vidriga av allt. Det lät väldigt högt i hela huvudet, och det var ju rätt obehagligt i sig, men samtidigt så gjorde det att man liksom försvann och slappnade av lite lite grann. Men det gick iallafall bra och han kunde sy ihop alltihop utan några problem. Lite småkonstigt dock att ha stygn i mellanrummen mellan 6 st tänder på högersida. Då förstår man ju lite hur långt snittet egentligen var..

Väldigt skönt att jag inte har ont nu i efterhand åtminstone, bara svullet och lite irriterande, men det är ju ingen big deal. Verkligen inte!

Fast för att börja om från början så käkade jag gröt samtidigt som jag kollade på Mitt liv som Hellner med Erik Segerstedt. Är på avsnitt 5 av 9, riktigt roligt faktiskt. Och han är ju väldigt duktig den där EMD-Erik. Duktig och ganska så inspirerande. På tal om det så är det väldigt fint väder, tex för ett liten löptur. Men det känns iof ganska så dumt, eller rättare sagt så vågar jag helt enkelt inte det.. Inte efter att min pappa och syster hotar med att hela såret kan spricka, stygnen gå upp och hela gommen flika upp sig. Kanske tar med min bästis på promenad istället, Lille Pyton.
Kommentarer

Ja men skriv någonting då? Helst något random!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (bara jag som ser!)

Ja, men du har väl blogg?:


Yeeeay, låt höra!:

Trackback