Sverigecupen 2011

Hängt större delen av dagen i Duveholmshallen och kollat på småttingar. Eller nåja, på pappret är dom småttingar. Var ju så pass att jag till och med fick kolla upp för att spana in grabbarna. Om jag nu hade haft det intresset av småttingar vill säga. Heheeee.. Sofia, och ja Östergötland, tog sig till semi  genom att krossa Västmanland kl 9 i morse. Men väl där Stockholm blev lite för svåra och dom slogs ut. Dockblev det ett brons vilket dom ska vara nöjda med! Östgötakillarna fick skicka iväg en stackarse med ambulans samtidigt som matchen mot Göteborg rann ur deras grepp och även dom slogs ut i a-semin. Tyvärr fick dom inte ens bronset med sig hem. Fast fyfan så kul det måste ha varit!

Bästa matchen som jag såg gick mellan Norrbotten och Västergötland. Det var en av kvartsfinalerna i b-slutspelet så egentligen var det väl inte asklassigt handbollslir. MEN, vilken match! Norrbotten gick ifrån och ledde med några, men sen så följdes dom åt och Västergötland gick tillslut om i protokollet. Dom sista 40 sekunderna i denna match var förmodligen de mest händelserika i hela Sverigecupen. Det var så att jag, som inte ens var involverad satt på läktaren med ett dunkande hjärta och bet på naglarna mer än vanligt. Hittade mina favoriter där i Norrbotten, hahah dom var stora stars allihop! Speciellt "Jernemyr-mini", som förvisso inte var så bra idag, men som var bra i fredags och mittnian som var riktigt duktig, och målisen, som tyvärr inte hade sin glansdag idag.. Sen killen med potentialen, den riktiga stjärnan. En vänsterhänt väldigt lång människa som kommer bli sjuuuukt bra med sådär 20 kg till på kroppen. Han hade skotten, ordentliga satsningar och alltihop. Han var liksom bara bra, och även fast han var vääääldigt medveten om det så kunde han faktiskt till och med passa när andra hade sina bättre lägen. Imponerad måste jag säga. Nummer 18 här i filmen, Jonathan någonting. Glöm inte vart ni läste det först!

Film på de sista 40 sekunderna. Se och njut! Ja det kanske är jag som sitter och nervösgarvar i bakgrunden... När jag börjar filma leder Västergötland i gult med en boll över Norrbotten i svart. Var så härligt när a-hallen exploderade. Att det blev tråkigheter ungefär 5 minuter senare när Norrbotten förlorade på Shoot-out är ju dock inte lika roligt.
Kommentarer

Ja men skriv någonting då? Helst något random!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (bara jag som ser!)

Ja, men du har väl blogg?:


Yeeeay, låt höra!:

Trackback