Mantorp - Farmen

För det första, jag älskar sport. Jag gör verkligen det, mitt livs största kärlek, absolut. Och för det andra så fullkomligt njuter jag av att se människor visa känslor, speciellt när det verkligen syns. Inte bara i ansiktet, utan i hela kroppshållningen och utstrålningen. Glädje, frustration, rädsla, smärta, ilska eller lugn, det spelar ingen roll, alla karaktärsdrag är lika fina, på något vänster. För att inte tala om nervositet. Det finns inget häftigare än att titta på en människa som är nervös. Inte konstigt att det var svårt att slita blicken från Farmenkillen som stod bakom oss och bet på tröjan och hoppade upp och ner.

Idag i Mantorp så fick man definitivt se alla dessa sinnestämmningar, och det var väldigt underhållande! Glädjen och lugnet i Farmen efter att äta sig tillbaka i matchen, gå om och sätta de verkligen avgörande lägena. Frustrationen och ilskan hos Mantorps spelare när de tappade sin fem-måls-ledning (hur stavas detta?!) och tvingas till en förlängning. Pappa och jag disskuterade vad som hände, vad som avgjorde matchen. Efter att ha utbytt några få ord kom vi fram till det. Lugnet i Farmen. Vid fem måls underläge, två måls ledning, oavgjort resultat, hela tiden samma lugn och metodik i spelet. De hade spelare som vågade kliva fram och som fortsatte satsa när det gällde som mest. Ett bra exempel var Jonatan Wilhorn (9 mål förövrigt) som är i stort sett borta i hela andra halvleken kliver dit och sätter enkelt de två första målen till de LUGI-färgade i förlängningen. Eller när nummer 67, Anton Roth sätter det sista målet under ordinarie tid med ca 2 sekunder kvar, imponerande. Jag tror att det beror på, rätta mig om jag har fel nu. Men jag är övertygad om att dessa killar har spelat många matcher som verkligen är viktiga förrut, så som USM, JSM och till och med Elitseriematcher. De har rutinen att tro på sitt spel även när det är pressade, även fast dom är så unga (för dom kan inte varit speciellt gamla!).

Mantorp blev så stillastående i sin fem måls ledning, ingen vågade kliva fram och fortsätta hålla tempot uppe. Sen löste de ju inte heller den mer eller mindre trepunkt som kom i andra. Jättesynd tycker jag verkligen! Speciellt med tanke på hur bra det såg ut i söndags. För då såg jag ingen annan utgång av detta kval än att Mantorp skulle gå upp, ärligt talat. Leder detta till en gemensam stor satsning Mantorp / RP mot Allsvenskan?

Slutresultat 32-33, efter 14-13 i halvtid. Grattis Farmen till division 1!

Pissbild, men iPhone och zoom i en sporthall med dåligt lyse och folk som rör sig hela tiden har nog aldrig varit en bra kombination..
Kommentarer

Ja men skriv någonting då? Helst något random!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (bara jag som ser!)

Ja, men du har väl blogg?:


Yeeeay, låt höra!:

Trackback