Det som kan komma upp efter ett annorlunda valresultat.

Jag blir så jävla trött på det svenska folket i mellanåt alltså. SD in i riksdagen, okej, det var så svenska folket r ö s t a d e  i  d e m o k r a t i. Det var tydligen så vi ville ha det och det är så dags att ändra på det nu, och i dom närmaste fyra åren. Punkt slut. Det var vi, svenska folket, som röstade in detta väldigt annorlunda parti. Och det var dom, politikerna och de övriga partierna, som inte har vågat uttalat sig i invandrarpolitiken som i sin tur har lett till att människor i detta land har sympatiserat SD. Dom som har starka åsikter inom detta område fick sitt efterlängtade parti att rösta på. Detta SD som knappt har behövt marknadsföra sig själva tack vare oss, invånare som inte har kunnat nämna politik utan att dra upp SD och till stor del media som inte har skrivit om annat än denna annorlunda och för många skrämmande situation.

Jag delar inte Sverigedemokraternas åsikter eller politik alls, absolut inte, och detta är väldigt noga poängterat inget försvarstal för dom.
Men, vart i helvete tog yttrandefriheten i detta land vägen? Ska det vara meningen att dessa människor som enbart har försökt att ta reda på ren fakta om SD ska hängas ut på deras hemsida för att någon, ursäkta, jävla idiot har hackat sig in på sidan i något register? Är det meningen att demostrationer och annat liknande ska sluta på sjukhuset bara för att man har en åsikt? Som man dessutom öppet vågar stå för. Ja, men detta parti har delvis rasistiskt värderingar, det är förbjudet kommer någon anonym tönt förmodligen kommentera. Men, den här stackars killen från Centern som blev rånad och nerslagen, var han rasist? Eller var han bara modig nog att ha öppna åsikter?

Jag är inte för Sverigedemokraterna, jag är för rätten att få yttra sina åsikter. Annars kan vi lika gärna stryka det i Sveriges lagar, vilket betyder slutet för i stort sett all media. Är det bättre så?

Den stora frågan nu är inte hur man skulle få bort SD ur riksdagen, för det är som det är. Gilla läget att det var så här svenska folket tyckte och gör istället det bästa av situationen. Jag vill inte att alliansen söker stöd avSD för att få majoritet. Jag tycker att våra etablerade partier ska sluta vara något så extremt trångsynta och istället se till vilka punkter som istället skulle kunna vara någorlunda lika. Ta då ett ansvar och se till att få ett annorlunda resultat vid nästa val. Ta ett ansvar att till och börja med gå och rösta. Eller skit i det, eller rösta blankt, men kom fan inte och klaga sen.

Jag är medveten om att detta inlägg kommer att trampa folk på tårna, men det bjuder jag på.
Kommentarer
Postat av: Coach

Så sant. Har hela tiden ifrågasatt varför man inte bemötte dem demokratiskt i valrörelsen med debatt. Då hade man med enkelhet kunnat sticka hål på deras argument och visat vilka amatörer de är. Nu är det bara att "Gilla Läget" (ojojoj vad pluspoäng du får för att du använder det uttrycket, var har jag hört det förut??).

OBS!

Skönast är killen i en kommun uppe i norr någonstans som blir invald för SD i kommunen, men hoppar av eftersom han först nu läst igenom deras partiprogram och insett att han inte håller med.

2010-09-23 @ 23:39:23

Ja men skriv någonting då? Helst något random!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (bara jag som ser!)

Ja, men du har väl blogg?:


Yeeeay, låt höra!:

Trackback