Att bada i Vättern nu är som att .. Öhm, bli blöt, eller nåt!

Men hallå det är lördag, och jag är ledig! Jag var ute och letade äventyr i staden igår kväll tillsammans med min vän, hamnade tillslut i Vättervik där vi bara gjorde ingenting (tack för kvällen!). Eller vi försökte spela lite beachvolley, men det gick inte så bra med en i varje lag. Och vi slutade definitvt när någon (förmodligen jag) råkade skjuta ner bollen i sjön så att jag fick gå i med jeans och hämta den.. Tur att det inte var kallt i vattnet, eller att det inte var is. Då hade den nog rullat ganska långt.

Kom väll hem vid 02.30 ungefär. (Vilket innebär att jag somna tidigast 03.00, kändes fail att krypa ner när det hade börjat ljusna ute?!). Inget lustigt med det, MEN vad händer? Jo, kl 06.00 blir jag uppdragen och tvingas gå upp. Mamma som behövde valpvakt, så ja, inget val. Gick ner till köket där lille herren i fråga höll till, tog på mig mjukis från topp till tå, tog med mig kudde, och somnade på köksgolvet istället. Inget mot min perfekta Hästen, men ääe jag skulle nog kunna somna precis vart som helst ändå. Vaknade till och från av att bli biten i näsan och dragen i håret, söta lilla valp!

Så hittils idag har jag hunnit med det, plus att jag även har sovit en stund ute på gräsmattan, lika gött det, utom att det är äckelvarmt ute. Jag hatar myggor. Världelösa djur.

Jobbat första veckan av fem nu också ju. Känns bra! Det är ju liksom ganska kul, och jag är ju ute, vilket förvisso har resulterat i väldigt brända axlar. Men vad gör väll det, blir ju brunt snart. Mindre kul att sträcken efter linnet är lite väl tydliga.. Kommit fram till när jag går där och funderar att shit vad min framtida trädgård ska vara fin. Allt blir ju faktiskt så mycket mysigare då. Hahaha, jo det låter som om jag är typ 50 nu men, jag kanske är det. Lite äldre, lite bättre!

VM då, kunde inte vara bättre än att Brasilien åkte ur igår. Haha kan dom gott ha! Håller nog lite på Holland, där snackar vi mysland, tulpaner och träskor liksom. Kan det bli fel? (det är väll fel i 9 fall av 10, men ändå..!) Verkligen synd om Ghana i andra matchen kan jag tycka! Sen matchen mellan Tyskland och Argentina, det går fan inte att välja vem som är värst, lika illa vilka som än vinner.. Men i final, kommer vi se SPANIEN och HOLLAND. Kom ihåg vart ni lästa det först. Resultatet kommer att bli 3-2, dock oklart vilka som vinner. Somsagt, kom ihåg det!

Kommentarer

Ja men skriv någonting då? Helst något random!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (bara jag som ser!)

Ja, men du har väl blogg?:


Yeeeay, låt höra!:

Trackback