Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre.

Alltså Petter Northug, jag kan inte annat än att beundra detta idrottsfenomen. Han är ju grym, alltså verkligen på riktigt. Vinner guld efter guld, efterlyser svenska nationalsången, sågar den ena svensken efter den andra och trycker ner svtreportrar på presskonferanser. Och den där gesten inför VM, då han hade pressfotografer på sin sista träning inomhus där han tränade lite fysövningar. Vem gör ens en sådan sak, man gör bara inte det. I alla fall inte om man har en blågul nationalitet. Vad säger man ens om saken, han är en stjärna. Enda felet på honom är ju faktiskt att han är norskt, men vafan, till och med det kan jag väl förlåta. Om han nu skaffar ännu ett medborgarskap och börjar tävla för Sverige. Faktum är att då skulle alla som hatar honom idag älska honom, för det är ju så vi Svenskar fungerar. Går det emot oss så avskyr vi och äcklas, hade Petter Northug, enligt mig skidsportens för tillfället största profil tävlat för Sverige och hånat danskar, norrmän och ryssar om vartannat så hade vi alla avgudat honom. Det är somsagt faktum och inte bara ett antagande.

Sen okej, att han trycker ner våra svenska persnoligen tycker jag absolut inte inte om, för det är väl trampat över gränsen på fel sida. Eller att han tar gulden framför näsan på oss, de guld som borde reserverats till svensk fördel. Men att styla sig i mål, kom igen, han var i det ögonblicket bäst i världen, låt honom visa det ordentligt då. Vad vore väl idrotten utan dessa profiler, så som Balic, Zlatan, Northug osv? Gör det inte bara hela grejen lite mer intressant och lite mer rubrikskapande? Jo precis, och all publicitet är bra publicitet, eller hur var det nu. Men det är sånna människor man verkligen avskyr och fruktar att tävla emot, men verkligen saknar ord över lyckan att slå. Än har vi tydligen ett litet steg kvar, men det kommer Hellner, det kommer! Jag tror, hoppas och vet. Men kom igen Sverige, en seger har vi solklar redan nu åtminstone. VMs clean:aste skiddräkter, NANANANANANANA in your face jävla norrmän.. ;)

----------

Nej men i alla fall. Jag sitter just nu i soffan, trött och fruktansvärt omotiverad. Jag har liksom bara ingen lust, och så börjar min blogg likna "dagens klagande" också, vilket jag inte heller gillar. Men that's it, antar jag. Jag skulle plugga mycket idag, läsa engelskaboken osv. Men sen är det såhär att jag verkligen mycket hellre tvättar och fixar med mitt rum istället. Är väl lite sådär i just synvinkeln om vad jag borde prioritera och inte. Men sånt där har jag aldrig varit bra på att inse, förrän i efterhand. Då det liksom ändå är försent.

----------

JUSTE, för att inte glömma helgens viktigaste så tog jag igår 3 fina triumfer och segrar. Självklart matchen i första hand, som vi vann över ÖSK Fram. Jag spelade bara bakåt hela matchen, minus två minuter, och sen framåt i två minuter. Dessutom är jag nöjd. Visst så gick jag bort mig några gånger här och där. Något missförstånd och nåt äckligt linjeinspel som gick typ över min axel. Förbannat dåligt att jag inte fick tag i, men så är det ju alltid i efterhand. Men på det stora hela är jag somsagt inte missnöjd! Jag kommer aldrig att göra misstag med flit, ändå så kommer dom. Bara att leva med och att definitivt få dom att bli färre. Andra vinsten som togs var i säsongens sista frågesport, tillsammans med Mathilda och Ella. Stort! Vinsten glömde jag förövrigt i Ellas säte i bussen, men det är ju ingen big deal så att säga. Tredje vinsten handlar såklart om utvisningsligan, alltså vilken skräll.. Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men absolut så måste man ju utmärka sig. Och i och med att jag med största sannorlikhet har fått fler tvåminutare än jag har gjort mål så var ju tydligen detta ett bra sätt. Laget överlägset mest utvisade spelare, titeln är ju given. Sen att jag delade på första platsen även i varningsligan får väl vara kryddan på det hela.

----------

Och tillsist, vad är egentligen grejen med James Bondfilmen som är på tv just nu? En skallig kines med blåa ögon och diamanter i ansiktet. Fruktansvärt ologiskt.
Kommentarer
Postat av: Morris

Du borde verkligen bli sportjournalist.........

2011-03-07 @ 08:10:26
Postat av: Mams

Älskar ditt sätt att skriva goungen <3

2011-03-07 @ 10:23:04
Postat av: Tim

Han är ju inte blåögd och har diamanter i ansiktet från början utan får det efter att väskan med diamanter har exploderat i nyllet på han :)

2011-03-07 @ 11:40:16

Ja men skriv någonting då? Helst något random!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (bara jag som ser!)

Ja, men du har väl blogg?:


Yeeeay, låt höra!:

Trackback