In your face!

Jag tycker jättemycket om regn av flera anledningar, det gör jag verkligen. Men, det lilla faktumet att regn gör att hela den lilla grässtig jag ofta brukar gå hem från bussen invaderas av äckliga sniglar försvårar verkligen känslan av att bara vara positiv till regn. För hur jävla sjukt asäckligt är det inte att trampa på sniglar så att det krasar, och framför allt när det känns under skorna. Tanken på att de krossas till en liten slemmig klump med skalbitar i, definitivt dör och att det dessutom är mitt fel. USCH!!

Annars har vi varit ute och gått idag. Närmre 2 mil, eller 20 000 meter för att vara exakt. Träffade på oexotiska djur så som kossor, får och 70 000 myggor, och några lite mer coola, en skrämmande huggorm och två stoooora älgar. Inte mycket att klaga på med andra ord. Fritten och jag hade planerat att vara hur stenhårda som helst och enbart sova med sovsäck, utan liggunderlag och tält inatt, och därmed slippa massor packning. Den idén rådissades av en hel del som ansåg att vi var komplett dumma i huvudet som ens tänkte tanken, typ. Dock visade det sig att det var vi som hade flytet att inte släpa runt ett tält i 2 mil som vi inte ens använde, eftersom att vi faktiskt inte ens övernattade. Vi i täten missade liksom stället efter 4 km där vi skulle stanna för att vila lite, och fortsatte helt enkelt 4 km till, alltså sammanlagt 8 km utan att riktigt fatta vart vi var. Eller jo alltså, men utan att riktigt veta vart vi var, hur långt vi gått osv. Slutade somsagt med att vi råkade gå hela sträckan i ett och hamnade 2 km från Vidingsjö. Ett beslut som inte behövde disskuteras var att vi skulle fortsätta till Vidingsjö, grilla lite korv och sedan åka ghem istället. Värt att inte ha släpat på tält då kan jag lova. In your faaaace! Att frittisen och jag senare hann med bussen perfekt till rese för att ta det perfekta tåget till Mjölby och bäste 661:an hem till Vadstena förminskade inte känslan av, juste, in your face!

SMACK!
Kommentarer

Ja men skriv någonting då? Helst något random!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (bara jag som ser!)

Ja, men du har väl blogg?:


Yeeeay, låt höra!:

Trackback