Kvällens VM matcher!

Åh ikväll är det ju dags igen! VM handboll som man nästan fått extrem abstinens efter. Wohoo! Får nog börja följa Bundesliga slaviskt efter det här VM'et. Har slagit mig hur dålig koll jag faktiskt har på liga handbollen..

Ikväll är det ju matchernas match, Sverige - Frankrike. Ska bli så himla kul att se. Finns nog bara en sak jag skulle kunna tänka mig att göra istället, och det är ju att spela match själv. Juste, det är ju det jag ska göra ja.. Sitter ju faktiskt just nu på bussen till Eskilstuna för att möta Eskil, vi har tränat på spel mot en man mer hela veckan, undrar varför.. Och jag har även klurat ut hur man använder iphonen som mobilt bredband. Heja mig!
Men om ikväll då, kommer Frankrike vinna så lätt? På förhand verkar det nästan lite uppgivet från vissa håll, ja från medgångssupportrarna alltså. Mina franska favoriter är bra, inget att säga om. Men är var Kroatien också, och det vet vi ju alla hur det gick där! Jag hoppas jättejättemycket på att Sverige gör en liten mysig skräll nu till kvällen. Vore riktigt häftigt, på hemmaplan och allt! Jag tror absolut att dom kan, bara dom kommer rätt in i matchen! Men samtidigt så lär jag inte gråta om Les Bleus vinner, det vet ni ju. Sjöstrand måste verkligen spika igen totalt, samtidigt som försvaret måste vara oerhört tight, på samtliga. Sen anfallsspelet måste ligga på otroligt hög nivå för att tex gå igenom Dinart, Gille & Karabatic, matchen igenom. Sen hoppas jag att dom ser upp med Xavier Barachet, 22 år som Accambray och lika bra. Min positionsfrände Bertrande Gille är ju faktiskt också lite av en star. Men det vet ni ju också. Att Oscar ska vara med kunde jag satt min fot på ungefär 10 sekunder efter att dom gick ut med skadan. Tror lite att Sverige bara tränar på att mörka där. Jag tror inte att det var speciellt farligt. Var det så illa, ja då tycker ja verkligen synd om honom! Men men, han skjuter hål på Omeyer ikväll. Känner på mig att han gör runt 6 mål. Kim Ekdahl du Rietz sådär 4-5, Ekberg borde kunna klura in lika många han också, likaså Doder. Sen måste det bli mål från Larholm, Källman och Gustafsson/Arrhenius också ju. Det är ju givet. Där har vi Sveriges mål, fast förövrigt så räcker det ju faktiskt med att göra 1 mer än sina motståndare. Som Karabatic så ödmjukt sa.

Andra semin då. Ja jag har inte riktigt koll på Danmark kan jag ju erkänna, inte sett en enda match med dom. Spanien är bra. Aguinagalde, Sterbik, Romero, Enterrios och resten av grabbarna är säkert otroligt sugna på final, och dit tror jag absolut dom kan nå. Men frågan är om inte danskarna är ännu mer sugna, i och med nästanhemmaplanen som dom faktiskt har. Vad jag vet så har väl Hansen och Christiansen varit otroligt duktiga? Och han den nyintagna linjen som inte orkade 10 matcher? Skön kille! Jag tror inte på något av lagen mer än det andra, eftersom jag som sagt inte har full koll. Men Aguinagalde, han är stor, och riktigt bra. Spansk seger?

Dock så är det såhär. Frankrike kommer att vinna VM-finalen med 28-26 på söndag, över vilket lag är oklart. Men jag bara känner det på mig. Glöm nu för guds skull inte vart ni läste det först.

Skrev det här inlägget i onsdags, men då sparades inte helvetet. Blev inte lika bra nu heller som det blev då.. Men nu ska jag käka och fortsätta åka buss. Väntar mig att vi ska slåss och göra allt för att förlänga segersviten ikväll. Nu kööööör vi!

Kommentarer

Ja men skriv någonting då? Helst något random!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (bara jag som ser!)

Ja, men du har väl blogg?:


Yeeeay, låt höra!:

Trackback