4/25 - Mina mål/drömmar/önskningar.


ph: http://www.expowera.se/mentor/foretaget/coaching_drom.htm

Om detta vore lätt att svara på så skulle jag definitvt leva i en dröm idag. Att veta vad man vill, är det kanske en del av en dröm? Eller är det drömmen om att få drömma fritt som gör att man önskar, och önskar, och önskar? Det man önskar är grunden i ens mål, med livet och med allt. Ibland har jag drömt om att vara handbollsproffs, det gör jag faktiskt. Men jag har liksom också drömt att jag hade en snigel i munnen. (vilket förövrigt var den äckligaste känsla jag någonsin varit med om), så jag vet inte vad man ska säga om pålitlighetsgraden.. Man måste ha mål, det vet ju jag också. För utan någonting att sträva mot så känns ju det mesta enbart onödigt. Även fast det kanske känns avlägset nu, så ska jag åtminstone spela minst en division 1 match. Om det så ska ta 15 år. Sen vill jag pckså gå ut gymnasiet med hyfsade betyg, men det inser jag nu är ett lite för luddigt mål för just mig. Måste nog specificera mig en aning, haha..

Samtidigt som jag dagdrömmer lite om att ha tjockare hår, ha läst ut engelskaboken, skrivit klart historian,  slippa gå upp kl 6, intervjua världsstjärnor, prata flytande franska, bli lokalkändis för att vara trevlig och ödmjuk, och om att gifta mig med Nikola Karabatic så inser jag ju att jag är lite lite hopplös.. Jag har alldeles för många, och för roliga drömmar. Jag ger liksom upp lite på halva vägen. Kännetecken, haha fan.

Men, det jag önskar allra mest i hela världen är, klyshigt nog, att alla jag tycker om ska lyckas med dom vill, få vara friska och ha makten över sina egna liv.

Jag har ingen aning. Men jag lever ju faktiskt vidare ändå! Puss och godnatt :*
Kommentarer
Postat av: Anonym

Den här bloggen förgyller dagen, du har helt rätt i allt du skriver och fortsätt så!

2011-02-11 @ 14:41:50
Postat av: Mandii

Gillar verkligen att läsa det du skriver Lisa, kunde inte låta bli att le mitt bredaste leende när jag kom ner till drömmen om giftemålet. Undra vad alla tänkte som sitter runt om kring nät jag sitter här och ler det största jag kan alldeles själv. Haha :-D puss på tjejen som har talangen

2011-02-11 @ 14:56:05

Ja men skriv någonting då? Helst något random!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (bara jag som ser!)

Ja, men du har väl blogg?:


Yeeeay, låt höra!:

Trackback