Blod, svett, tårar och gräs. Rivsår, sand i shortsen och ett sönderbränt ansikte. Summering av Järnvägen Cup 2010!

I fredags kom vi dit, chillade, packade upp och grillade. En massa snacka och annat sånt där som vi är så himla bra på. Haha..

Orkar inte beskriva varje match sådär nogrannt, det får man fråga mig om om man vill veta. Vi hade i alla fall Skövde, Heid, Stockholmspolisen och ÖSK i gruppen. Efter en förjävla tuff lördag så kunde vi i alla fall gå och lägga oss med 3 vinster och en uddamålsförlust mot Skövde, alltså avancemang till a-sluspel. Förlusten var sjukt tung med tanke på att den avgjordes i sista anfallet, självklart var det jag gick bort mig, lucka mellan tre, och troligt att dom skulle göra något misstag då, och det svider fortfaranden i hjärtat som vatten i brännsår på knäna..

Passande nog så hade smågrabbarna (okej 94orna) röjt hela våran sovplats, luftmadrasser i taket och täcken hängades över näten när vi kom tillbaka, efter skövdematchen alltså. Tårar i ögonen redan på väg bort från planen till hallen efter den förbannade förlusten, och när man sedan såg hur det så ut, aae fan då brast det. En oerhörd besvikelse på sig själv, på matchen, men framför allt av total utmattning. Längesedan jag grät så många tårar, på en gång. Har faktiskt aldrig känt så förut, att tappa kontrollen på ett sådant sätt var en jävligt lustig känsla. Tårarna sprutade och rösten bar inte, samtigt som man nästan skrattade åt att man var så himla patetiskt. Måste ha sett förjävligt ut, men, jag var ju inte direkt ensam om det om man säger så.. Men fine grabbar, jag bjuder på den! Ni är ju så himla söta, när ni var runt sådär 10 år.

Söndag, sovmorgon och kvartsfinal. Vi fick Hellton i lottningen, ett lag vi inte hade någon anin om på förhand. Tror att det stod 0-0 fortfarande efter 5 minuters spel. Klockrent och astufft samspelt försvar från båda hållen. Men sen, jaa jag tror vi fick 8-9 utvisningar, vissa verkligen befogade. Men dom fick .. 1. Det var inte riktigt rätt. Det rann iväg och vi förlorade med sådär 8 bollar.

A-slutspelet vanns av Skövde, och i b-finalen så besegrade Heid Stockholmspolisen.
Remember vilka lag vi hade i gruppen? Juste ja. Skövde, Heid och Stockholmspolisen.. Förbannat med oflyt. Det är riktigt bittert nu när man vet det. Men samtidigt så hade vi en så sjukt mycket tuffare grupp än Hellton som bara glidit med 10 målssegrar hela lördagen.

Sista ungdomsmatcherna är spelade, kanske också min sista Hallsbergsturnering (hoppas på dispans eller junislag nästa år!!!!!!) och tyvärr sista matchen med Micke vid sidan av planen för a-flick.
All kärlek till mitt underbara lag. Vad vore jag utan er på planen! Love you.
Kommentarer
Postat av: mathew

tror jag svor lite för mkt åt småkillarna ;) men hallå, jag var sjuk, hade precis skadat min armbåge, torskat med en boll, passat ett misslyckat avkast till dig, blåsar på hela fötterna och så lite huvudvärk på det. så som sagt det brast! :D

2010-05-30 @ 22:08:15
URL: http://mathildaacecilia.blogg.se/
Postat av: mathew

blåsor* menar jag såklart

2010-05-30 @ 22:08:45
URL: http://mathildaacecilia.blogg.se/
Postat av: alexandra

haha jag bara garvade åt killarna:d var nog den enda som inte direkt var sur. men vadå lisa? de blir junirlag nästa år förfan! kom igen nu.!<3

2010-05-31 @ 10:26:12
URL: http://alexandrajohansson.devote.se

Ja men skriv någonting då? Helst något random!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (bara jag som ser!)

Ja, men du har väl blogg?:


Yeeeay, låt höra!:

Trackback