Punkter ur min sommar.

Så länge sedan jag uppade nu att jag borde sammanfatta mitt liv i någon form av punktlista.

- Kungabröllopet. Ignorerade det totalt fram tills det väl var. Då ja, mm faktiskt fastnade och satt som klistrad i stället. Alla var så fina, Stockholm var så fint, alla kungligheter, sommarens finaste låt i kyrkan (den med agnes och björn) kortegen, och sen den underbara festen och talen. Inte för att glömma brudvalsen. Jag blev kär, det var så fint. Ångrar att jag inte var mer insatt från början och allt det där. Men vad gör väl det, från och med nu kan jag väl lika gärna erkänna att jag är lite fast för det här med kungligheterna i världen. Lite pinsamt nog.

- Bollträning. Fysen före har aldrig varit så tråkig och lång, när man hela tiden fick plågas av att se bolltunnan och vaxet påsin vanliga plats vid sidan. Men när man väl fick doppa fingrarna i vaxet och fått tag i en boll. Lycka.

- Sommarens bästa ridtur. Tog jag i hagen i förmiddags, med enbart grimma och ett lite för kort grimskaft till tyglar. Barbacka och utan hjälm. Mamma och pappa log när dom kom ut till mig. Det gjorde jag också. Älskade Titti som är så mysig, världens absolut bästa pålle. Hon som precis fyllde 21.

- Mitt rum. Ska få sig ett ansiktslyft. Vem står för orderna om inte jag själv. (okej det är jag som utför dom också, men ändå.) Med tanke på hur oerhört fint det har blivit hittils så kan man nog säga att jag nästan valde fel gymnasieinriktining. Bygg hade definitivt varit min grej. Ja jag är seriös, jag är duktig. Fråga pappa! Råkade ut för ett litet missöde alldeles nyss dock. Målade lite lister och upptäckte sedan att det visst inte var någon fin idé att luta hela det uppsatta håret mot dom nymålade, och absolut inte att råka gnugga lite.. Vitt och fint i mitt mörka hår.

- Myskvällar. I Hamnparken och i hemmiljö med mina tjejer. Sommar.

- Fotbolls VM. Vilka jävla töntar dom där fjollbollslirarna är. Skönt attbli av med Frankrike och skönt att bli av med Italien. Riktigt synd att vi inte slapp Brasilianarna, känns inte okej att dom likt någon form av gudar ska få alla fördelar med sig. Dom skulle inteensbehöva spelaför att vinna VM guld. Absolut inte okej. Hoppas nog att Spanien tar hem det.
Kommentarer

Ja men skriv någonting då? Helst något random!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (bara jag som ser!)

Ja, men du har väl blogg?:


Yeeeay, låt höra!:

Trackback