Man blir ju bara så glad.

Jag blev faktiskt ganska glad idag, i Motala av alla jävla ställen, OCH två gånger till och med! Först så fick jag höra ett gäng med killar (som förmodligen är ute och cyklar nu, bokstavligt, väääääätternrundan) snacka norrlänska, hur fint är inte det?! Det låter så coolt och lugnt liksom.

Sen då, nån halvtimme efter det. Ja det får man höra två stycken, en liten tjej och hennes typ mormor, som pratar finaste gullegull språket som finns, NORSKA! Då blir man ju bara så glad och man ler ju lite för sig själv sådär, så jaa. Mammut och jag gick som sagt där och lyssnade lite. Kommit fram till att jag vill ha en norsk i en bur på mitt rum. Hon/han ska sitta där och liksom bara prata med mig, inte vara jobbig utan bara svara mig på tilltal. Kanske prata själv när jag ska sova. Tror att det kan vara ett ganska sövande språk också, eller? Det kommer bli bra i alla fall, bara jag får tag på någon frivillig..

Det kliar i min hals, det är sent, jag gick upp kl 7 i morse och jag är mest dum i huvudet den här tiden på dygnet, borde sova! Haha borde definitivt inte skriva ner mina nattliga tankar såhär officiellt heller för den delen. Ska spara er från dom värsta och mest konstiga. Det är nog bäst så.

Och på tal om någon heeeelt annat så är jag lite mer lycklig. Läste nyss på lagbloggen att vi ska träna med, håll i er nu, H A N D B O L L på måndag. Inte hållt i en boll sedan i maj, och hade inte trott att jag skulle få göra det förrens träningslägret i Rimforsa, i slutet av augusti nästa gång. Behöver jag säga att jag längtar ännu mer till träningen än vanligt? Gaaaaaaaad det ska bli kul det ni.

GODNATT SÅ HÖÖÖÖÖRS VI PÅ KUMLABUNKERN IMORGON
nördar, ninjas & norskar,
det är ju någon speciellt med er.
Kommentarer
Postat av: Anonym

norska, det är ju precis som värmländska. precis vad jag sagt hela tiden. det är i karlstad man ska bo! :D

2010-06-20 @ 16:21:31
Postat av: lisen

hahaha jaadu frittis, du kanske har rätt! :D

2010-06-20 @ 18:32:12
URL: http://lisili.blogg.se/
Postat av: erki

älska norska! hahaha lisa älskar dina härliga tankar o funderingar! pöss på dej!

2010-06-23 @ 11:34:41

Ja men skriv någonting då? Helst något random!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (bara jag som ser!)

Ja, men du har väl blogg?:


Yeeeay, låt höra!:

Trackback