EMs kungar 2010



Regerande VM, EM och OS mästare.
Så himla bra och genomtänkt handboll vissa gånger som man knappt tror är möjlig. Tror att Equipe de France de handball skulle slå de flesta klubblagen i världen alla dagar i veckan.

Matchen.
Inledningen var ju sådär från båda lagen, dåligt tempo och allmänt slött. Tyckte man kunde se lite tendenser till att Kroatien ville lite mer, var lite mer på tårna i försvaret, försökte bryta fler passningar osv. Thierry Omeyer skötte sig riktigt bra, men den som utmärkte sig mest var ändå kroatiske målvakten Mirko Alilovic. Oj oj oj.. Vilket spelsinne och vilken underbar position i varenda kantavslut. Hade inte velat heta Guigou eller Abalo där ett tag. Enligt min åsikt var det hans förtjänst att Kroatien kunde gå upp i ledning med ett par bollar.
Men sen, sen fick Frankrike fart. Efter att dom satte in drömuppställningen på niometer med Fernandez - Narcisse - Karabatic. Då jäklar fick man se på spel och ett skytte som man inte riktigt tror existerar, jag säger bara Daniel Narcisse. Visst att Abalo är spänstig och allt det där, men när Air France kommer där och flyger, jaa det är mäktigt! Karabatic som stegar bort båda treorna och går igenom på insidan av tvåan, den är också så klockren! Älskar även Abalos utspel till Guigou där han sedan får tillbaka bollen och avslutar från linjen medans det kroatiska försvaret inte är med alls. Tycker också otroligt synd om kroaten Vedran Mataija som fick rött. Jag menar lägg av, så jävla farligt var det ju inte. Sen var det dessutom inte ens han som gjorde det. Utan tvåan som stod brevid..

Okej visst att jag inte är ett dugg objektiv i synen på den här matchen. Men jag klarar liksom inte det när världens mest motbjudande spelare spelar mot världens bästa. Ivano Balic, jag känner att jag inte riktigt kan beskriva mina känslor för honom, han är verkligen.. Ja helt sjukt motbjudande. Hans hemska attityd på planen, mot sina medspelare och mot förbundskaptenen. Hela hans kroppsspråk säger bara "nej jag gör som jag vill, det spelar ingen roll jag är ändå mycket bättre än alla andra". Jag hatar sådant. Vissa stunder har han sån nonchalans att man bara vill slå honom lite. Sen när han tydligen skäller ut sin förbundskapten? Skulle jag varit honom skulle jag blivit tokig och sagt åt min spelare att han lika gärna kunde gå och duscha om han inte tänkte spela på det sättet jag bestämde. Även om det hade varit Ivano Balic..

Ja ja, det är inte värt att slösa mer energi från mina fingrar för att hacka på Balic nu. Världens bästa Frankrike vann och det är jag riktigt glad över!

Mirko Alilovic, helt klart en kandidat till att vara matchens bästa spelare.


Kommentarer

Ja men skriv någonting då? Helst något random!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (bara jag som ser!)

Ja, men du har väl blogg?:


Yeeeay, låt höra!:

Trackback