Andra december.

Helt otroligt. Det är andra december, allt är snötäckt, det är 22 dagar kvar till julafton, det är dags att plocka fram allt vad ljus och allmänt mys heter. Men, det är också en enda futtig månad kvar av det här året, av år 2010. Jag är ungefär 19 dagar från att ha gått halva min gymnasietid. Totalt obegripligt, jag får panik. Om 120 dagar fyller jag 18, jag ska då bli vuxen och kunna ta hand om mig själv, mer eller mindre i alla fall, men jag blir fortfarande myndig. Fast, det skrämmer mig inte egentligen. Det värsta är att allt går så otroligt och onödigt fort. Jag vill inte riktigt det.

Har haft PT idag, vilket innebar Easyline, individuella samtal och eget gym. Gick bra, alltihop! Efter det så var det engelska. Begriper mig inte på det där jävla ämnet. Jag får inte in det där med språk i huvudet, det går bara inte. Hörövningen tappa jag bort mig efter tre (som jag förövrigt tror va fel) och resten, det gick mest bara riktigt dåligt. Tur att jag slipper det i trean. Att jag skulle läsa engelska C är ungefär som att jag skulle bli 1,75 cm lång. Totalt omöjligt. Skönt det! Det där med engelskan alltså..

Imorgon är det studiedag, vilket är så jävla lägligt! Ett perfekt avbrott, ett perfekt tillfälle att stanna upp, koppla av och komma tillbaka. För jag behövder det. Ska mysa ner mig i tid ikväll tror jag, med en kopp te och bara njuta av att jag inte kommer ställa klockan på 05.51. Tänker inte lämna sängen en minut före kl 9.

Nu ska jag träna. Känner att hela min kropp skriker nej i och med det faktum att träningen inleds med utelöp, precis som vanligt, precis om om det hade varit sol och varmt, eller regn. Men, det är ju bara -7,7. Var väl nästan 2,5 grad kallare då vi sprang senast, alltså i tisdags. Haha, man får vara glad för det lilla!
Kommentarer

Ja men skriv någonting då? Helst något random!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-mail: (bara jag som ser!)

Ja, men du har väl blogg?:


Yeeeay, låt höra!:

Trackback